Samarbetet kommer inkludera en rad olika aktiviteter för att tillsammans inspirera och engagera såväl branschen som landets hemmakockar. Samarbetet inleddes i januari i år, i samband med Svenska Kocklandslagets förberedelser inför Culinary World Cup 2022.
Var ska Sveriges mest matglada pilsner vara om inte tillsammans med världens mest framgångsrika kocklandslag? Därför inleder de båda parterna nu ett samarbete som väntas fortlöpa fram till 2024, med en rad olika kommunikativa aktiviteter och nedslag för att lyfta och belysa svensk gastronomi och det hantverk som ligger bakom.
– Jag är oerhört glad och stolt över att få presentera Spendrups med Melleruds som ny huvudpartner. Att få samarbeta med ett stort varumärke som sätter hållbarhet i fokus känns spännande och i linje med vårt arbete mot en mer hållbar framtid. Vi ser fram emot att utvecklas tillsammans, säger Jens Ericsson, General Manager för Svenska Kocklandslagen.
– Melleruds Pilsner brinner för det svenska mathantverket och vill vara en aktiv part i att stötta och utveckla svensk gastronomi. Därför ser vi det som både en utmaning och en ynnest att få vara en del i Svenska Kocklandslagets satsning på att försvara sina guldmedaljer i Culinary World Cup 2022 och Culinary Olympics 2024, säger Maria Berggren, Produktchef Melleruds Pilsner.