Krav lyfter bättre arbetsvillkor

Goda arbetsvillkor är en viktig del av Kravs hållbarhetsmärkning och något som helt saknas i EU:s ekoregler, påpekar Krav i en pressrelease.
– Människor som odlar, plockar och på annat sätt jobbar inom jordbruk och livsmedelsindustri runtom i världen ska självklart ha goda arbetsvillkor, men tyvärr ser det inte alltid ut så, konstaterar Anita Falkenek som är vd för Krav.
– Därför är jag stolt över att Krav är en hållbarhetsmärkning som även omfattar kontroll av att medarbetarna har det bra.

I den aktuell kampanjen lyfter Krav produkter som kommer från länder där kraven på bättre arbetsvillkor gör stor skillnad.
Därför fokuserar man i kampanjen på varugrupper som kaffe, bananer, russin och vindruvor.

När det gäller Kravs regler kring arbetsvillkor handlar det om att de anställda ska ha anställningsavtal, inte diskrimineras, få avtalsenlig minimilön, ha rätt att förhandla kollektivt och organisera sig, ha arbetstider enligt lagstiftningen och ha en säker arbetsmiljö. 

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Kavlis medarbetare delade ut 2,5 miljoner

Kavlis medarbetare delade ut 2,5 miljoner

Kavlis medarbetare har nu genomfört sin årliga utdelning av medel till goda ändamål som de anställda hos företaget styr över, i år 2,5 miljoner kr.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.