Lagerhaus fortsätter poppa upp

Kedjan Lagerhaus fortsätter satsa på tillfälliga Lagerhaus-butiker i olika städer i landet. Senaste årets popup-satsning fortsätter nu med två nya.

Popup-butiker blir ett alltmer frekvent koncept i en tid då konsumentströmmarna rör sig allt snabbare och butikskedjorna både vill vara på tå och samtidigt inte binda kapital och personal vid lägen som kan tappa i kundfrekvens.

En kedja som har utvecklat konceptet med tillfälliga butiker rejält är Lagerhaus vars inredningsbutiker nu under ett år fått se popup-butiker dyka upp i olika städer runt om i Sverige.
Först ut var en popup-butik på Ringen på Södermalm i Stockholm och sedan har Lagerhaus följt upp med tillfälliga butiker i Sickla i Nacka, på Emporia i Malmö, i Forumkvarteret i Uppsala och från början av juli i Torp köpcenter i Uddevalla.

Nu fortsätter Lagerhaus och siktar på ytterligare två tillfälliga butiker vilka båda öppnar i slutet av denna månad.
25 augusti öppnar man en pop up-butik i Jönköping, på Asecs, och två dagar senare är det dags för ytterligare en tillfällig butik i Stockholm, närmare bestämt i Västermalmsgallerian på Kungsholmen.

– Västermalmsgallerian är ett attraktivt köpcentrum där vi har många engagerade kunder. Vi ser fram mot etableringen, säger Jerker Levin,
vd för Lagerhaus som även har ungefär 40 stationära butiker i Sverige.

Nu fortsätter Lagerhaus och siktar på ytterligare två tillfälliga butiker vilka båda öppnar i slutet av denna månad. | Foto av Roland Magnusson

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.