Arla i nytt samarbete med Generation Pep

Arla i nytt samarbete med Generation Pep
Illustration: Arla
Generation Pep och Arla inleder ett samarbete där ambitionen är att, i projektets anda, få fler barn och unga att röra på sig mer i vardagen.

Generation Pep och Arla inleder ett samarbete där ambitionen är att, i projektets anda, få fler barn och unga att röra på sig mer i vardagen.

I ett nytt samarbete mellan Arla och Generation Pep ska barn och unga inspireras till mer rörelse i vardagen.
Under mars månad beräknas 4,2 miljoner personer att nås av tips på roliga aktiviteter på mjölkbaksidorna.

Det är för andra året Arlas mjölkpakets baksidor kläs av ett samarbete med Generation Pep.
Den här gången med en lista över roliga aktiviteter som gör det enkelt att få in mycket rörelse i vardagen. 

Generation Pep arbetar för att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett hälsosamt liv med mer fysisk aktivitet och bättre matvanor.
– Vi vill därför inspirera fler barn till rörelseglädje och visa hur enkelt det är att få till rörelse varje dag. Att synas på mjölkpaketen är ju ett sätt för oss att nå ut till en stor grupp av barn, säger Emma Blomdahl Wahlberg som är kommunikationsansvarig hos Generation Pep.
– Vi hoppas att många barn ska se det här som inspiration och våga testa nya sätt att få in rörelse i vardagen, tillägger hon.

– För barn som växer är mjölk och motion en bra kombination, därför är samarbetet med Generation Pep så viktigt. Vi vet att våra mjölkbaksidor når hundratusentals barn varje månad och hoppas kunna inspirera och motivera dem till att leva mer hälsosamt, säger Åsa Scherman, panelredaktör och ansvarig för mjölkbaksidorna hos Arla.

Mjölkpaketen har använts för informationsspridning sedan 1975 och når idag nära hälften av Sveriges befolkning – varje månad.
Med mjölkbaksidorna vill Arla bidra till ökat intresse och vetskap om matinspiration, hälsa, hållbarhet och djuromsorg samt lyfta frågor som är aktuella för unga nyfikna barn, skriver företaget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil