Lidl vill lösa kris med eget rederi

Lidl startar eget rederi (bild har ingen koppling till Lidls rederi) | Foto MostPhotos
Ett eget rederi är Lidls idé om det mest effektiva sättet att klara upp det fraktkaos som så många internationella företag nu tvingas stå ut med.

Tyska koncernen Lidl, med fler än 200 butiker i Sverige, förbereder lanseringen av ett egt rederi, skriver branschtidningen The Loadstar.
Rederiets namn ska vara Tailwind shipping lines och syftet är att få bättre kontroll över logistiken.

Rederiet ska arbeta operativt med Lidls kommande linje mellan Asien och Europé och enligt tidningen har Lidl nyligen chartrat tre fartyg av den mindre storleksklass som får färdas genom Panama-kanalen.
Enligt samma källa har Lidl även köpt ett fjärde fartyg för denna egna, fristående fartygslinje.

Enligt The Loadstar är det inte helt klart när fartygen ska bli Lidls flotta mer officiellt men man tror att det ska ske under denna vår och sommar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil