Från Royal Design till Sabis

Sema Schmidt har anställt som marknadschef hos Sabis AB och ska bygga en ny marknadsenhet. | Foto: Pressbild
Sema Schmidt har anställts som marknadschef hos Sabis AB. Det är en ny tjänst och innebär bland annat att bygga upp en ny marknadsorganisation.

Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker,
restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet. 
Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt plats i företagsledningen. 
Tjänsten är en del av företagets omorganisation.

– Semas tjänst är ny och ska öka Sabis synlighet, stärka varumärket och driva kommersiell försäljning, säger Sabis vd Madeleine Brehmer.
Sema kommer närmast från ett jobb på Royal Design Group och dessförinnan har hon arbetat hos Clas Ohlson.

På Sabis ska Schmidt ansvara för en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnaden av spa, hotell och konferens på Smådalarö gård samt restaurangkonceptet Braserie Sabis.

– Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stort inom hotell och konferens vilket nog färre känner till, konstaterar Sema Schmidt.
– Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil