Lidls kunder skänker till Barncancerfonden

Foto MostPhotos
Lidl Sveriges kunder skänker 1,8 miljoner kr till Barncancerfonden. Det gör man genom initiativet ”Ge 10 kr” under september månad.

Lidl Sverige är Barncancerfondens huvudpartner och har tillsammans med sina kunder stöttat organisationen sedan 2010m skriver den tyska kedjan i en pressrelease.
Med initiativet ”Ge 10 kr” som löpt i alla butiker under september samlade Lidl Sverige tillsammans med sina kunder in drygt 1,8 miljoner kronor till förmån för Barncancerfonden, påpekar man.

– Ett innerligt tack till alla kunder som väljer att stödja vår insamling till Barncancerfonden. Att de i en tid då privatekonomin pressas ändå prioriterar att ge till välgörande ändamål är hjärtevärmande. Det är tack vare våra kunder och våra medarbetare i butik som vi kan göra den här donationen till Barncancerfondens viktiga arbete, säger Marita Wengelin, kommunikations- och CSR-chef hos Lidl Sverige.


– Att september månads insamling slår förra årets resultat är helt fantastiskt. Vi är otroligt tacksamma över vad Lidl Sverige och deras kunder bidrar med. Tack vare generösa gåvor som detta kan nya forskningsprojekt möjliggöras för att utveckla effektivare och mer skonsamma behandlingar, som är elakare mot cancern, men snällare mot barnen. Dessutom kan vi fortsätta ge stöd till drabbade barn och familjer under och efter behandling, säger Emma Wiklund, partneransvarig för Barncancerfonden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil