Jobbar vidare för jämställt

Ica och svensk fotboll förlänger samarbetet kring jämställdhet, mångfald och demokratifrågor. Avtalet förlängs redan två år innan nuvarande går ut.

Ica är mångårig partner till Svenska fotbollförbundet och nu väljer Ica att förlänga samarbetet redan två år innan det befintliga avtalet går ut.

Icas butiker runt om i Sverige är via avtalet med och sponsrar fler än 2 200 lokala fotbollsföreningar och Ica har under lång tid även samarbetat nationellt med fotbollen.
Under de senaste åren har detta samarbete fokuserat på barn och ungdomar genom satsningen Alla är olika, olika är bra och Fotbollsskolan.
Nu väljer Ica att förlänga sitt avtal med fotbollförbundet och säger sig tydligt vilja visa att man finns där för fotbollen även i svåra tider.

– Att underlätta för barn och ungdomar att få en meningsfull fritid är alltid viktigt men i dessa tider är det extra viktigt. Icas och Ica-butikernas engagemang i fotbollsrörelsen är väldigt stark och det var självklart att vi skulle förlänga vårt avtal med fotbollförbundet redan nu, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör hos Ica Sverige.

 Ica kommer att fortsätta stötta SvFF:s initiativ Alla är olika, olika är bra, som utbildar och delar ut medel till föreningar som vill göra skillnad inom jämställdhet, mångfald och demokratifrågor.
Ica är även engagerade i Fotbollsskolan, ett koncept som föreningarna använder för att driva fotbollsskolor för barn och ungdomar.  – Vi är mycket stolta över att ha ICA som partner, och är naturligtvis väldigt glada över att vårt samarbete nu förlängs. Inom ramen för vårt partnerskap kommer vi att arbeta för att ta fram nya kreativa idéer och skapa kampanjer som gynnar Fotbollssverige, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare för fotbollförbundet.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.