Livsmedelsindustrin på plus

Enligt Livsmedelsföretagens nya undersökning ökar förtroendet för livsmedelsindustrin. 89 procent av de 1 011 svarande i en undersökning har stort förtroende för industrin.

89 procent av de svarande i en ny undersökning Livsmedelsföretagen genomfört säger sig ha stort förtroende för den svenska livsmedelsindustrin.
Det är 2 procent mer än 2018 och den högsta siffran sedan organisationen började göra den här typen av mätningar.

I den första undersökning Livsmedelsföretagen gjorde – i februari 2013 – sade 63 procent av de svarande att de hade stort förtroende för industrin.
Sedan dess har förtroendet ökat stadigt och nu avger alltså 89 procent av de svarande detta besked.

− Våra 800 medlemsföretag vet att konsumenternas förtroende är en färskvara och något som man måste förtjäna om och om igen. Därför tar de frågor om säkerhet, kvalitet och pålitlighet på allra största allvar. Och att döma av resultatet i undersökningen så lönar det sig. Vi är väldigt stolta över det stora förtroendet för industrin och för våra medlemmar, men vi är givetvis inte nöjda förrän vi är uppe i 100 procent, säger Björn Hellman, vd för Livsmedelsföretagen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil