Säljer mer men går minus

Nelly drivs sedan 2018 som ett separat bolag av Qliro-koncernen men har fått se 2020 bli ett tufft år. | Foto av Pressbild

Det är tuffa tider inom mode, kläder och skor och det gäller även inom e-handeln på området, konstaterar nu Nelly som i omsättning är ett av Sveriges största e-handelsbolag.
Nelly drivs sedan 2018 som ett separat bolag av Qliro-koncernen men har fått se 2020 bli ett tufft år.

Tidigare i år sparkade Nelly 25 personer, nästan var tionde anställd, i ett sparpaket och beslutade sig för att fokusera på Norden.
När sedan pandemin kom blev det en ny smäll för Nelly som i april införde korttidsarbete för personalen i Borås.

När bolaget nu redovisar 2019 visar det också på mörka siffror även om omsättningen steg med 5 procent och hamnade på 1,4 miljarder kr.
Föregående års vinst strax över 33 miljoner kr ersattes det nu redovisade helåret av en förlust på 3,6 miljoner kr.

Framförallt var andra halvan av 2019 en besvikelse skriver Nelly som  haft stora lager vilket tvingat fram reor som sänkt marginalerna.
– Detta kombinerat med ökade kostnader för marknadsföring har inneburit ett försämrat resultat för helåret, skriver bolaget i sin rapport.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil