Lyfter fram dolda matinspiratörerna

person holding a bowl of spice powder
Photo by RODNAE Productions on Pexels.com
Mejeriföretaget Larsa Foods lanserar en serie om de dolda inspiratörerna bakom matprofilerna Christin Kashou, Aadel Kersh och Pinar Bakirdan.

Mejeriföretaget Larsa Foods, med rötter i Mellanöstern, lanserar en serie om de dolda inspiratörerna bakom matprofilerna Christin Kashou, Aadel Kersh och Pinar Bakirdan (Petite Foods). 

I tre avsnitt får vi ta del av dessa familjers färgstarka livshistorier, samtidigt som de delar med sig av sina bästa familjerecept. 
Genom serien vill Larsa få ännu fler att upptäcka den fantastiska maten från Östra Medelhavet och Mellanöstern, och bidra till fler möten mellan människor från olika kulturer, skriver företaget. 

De senaste åren har Sverige fått många nya matprofiler med utländsk bakgrund. De syns och inspirerar många genom sociala medier och på tv. 
Men bakom varje framgångsrik matprofil finns också ofta en dold kökshjälte som tagit med sig sin familjs matkultur och familjerecept till sitt nya hemland och sedan fört vidare mattraditionerna till sina barn, påpekar företaget.
 
Nu vill Larsa Foods lyfta fram dessa inspiratörer och deras kokkonst. Därför lanserar de serien ”De dolda matinspiratörerna”.

– På Larsa brinner vi för både mat och integration. Vi vill få ännu fler att upptäcka den fantastiska maten från Östra Medelhavet och Mellanöstern som vi själva är uppväxta med. Genom att sprida vår matkultur hoppas vi kunna skapa fler möten mellan människor från olika kulturer, och på så sätt bidra till integration, säger Maria Meizar, marknadsansvarig hos Larsa Foods

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil