Annons

VRG har tre helägda kedjor – Accent, Morris och Rizzo – och har fram till idag sålt väskor, skor och accessoarer i 114 butiker i Sverige och Norge. | Foto: MostPhotos
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Modekoncern går i konkurs

Venue Retail Group, som säljer väskor och accessoarer, har avbrutit sin företagsrekonstruktion och begärde sig istället i konkurs under måndagen.

Väsk- och accessoarkoncernen Venue Retail Group har begärt sig i konkurs.
Sedan 20 november har VRG varit inne i en företagsrekonstruktion och öppnade så sent som i november en försäljningsyta för herrskor hos NK i Stockholm.

Samtidigt har man försökt rekonstruera det olönsamma företaget men avbryter nu försöken.
Kostnadsbesparingar och försäljningsdrivande åtgärder man hittat anses otillräckliga och i ett pressmeddelande måndag meddelar man att konkursansökan är inlämnad till tingsrätten.

Koncernen skriver man sökt men inte fått en nödfinansiering på 60 miljoner kr från de nordiska banker man varit i kontakt med.
Försäljningsbortfallet på grund av Corona-viruset, 70-80 procent enligt VRG, har då gjort situationen utsiktslös.

VRG har tre helägda kedjor – Accent, Morris och Rizzo – och har fram till idag sålt väskor, skor och accessoarer i 114 butiker i Sverige och Norge.
Man finns även med ytor hos NK i både Göteborg och Stockholm.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch