Nätet går varmt i Uppsala

E-handeln ökar i Uppsala. | Foto av Negativespace
E-mathandel, färdigmat och mat som räddas undan svinn. Vilken kategori du än kollar in växer volymerna kraftigt i Uppsala under coronapandemin.

Det är unt.se som rapporterar om hur nätet går varmt i Uppsala när det gäller mat i alla dess former.
Såväl e-mathandeln i Mathem som färdigmaten via Foodora och matsvinnsräddaren Matsmart rapporterar rejäla ökningar i staden.
Samma tongångar hörs från leverantörer som Årstiderna, Middagsfrid och Linas matkasse.

– I Uppsalaregionen kan vi se att både antalet ordrar och nettoförsäljningen har ökat med cirka 43 procent nu under våren, säger Lolla Olofsson på Mathem till unt.se.
De varor som framförallt ökat är sådant som pasta, ris, konserver, knäckebröd, mineralvatten, handtvål, våtservetter och toalettpapper, det vill säga bunkringsvaror, konstaterar hon. 

– De mest populära varorna nu under sommaren är planteringsjord, och svenska frukter och grönsaker. Även ekologiska ägg från frigående höns samt svenskt eller Kravmärkt kött har varit populärt, säger Lotta Olofsson.

Foodoras försäljning har också ökat rejält och man har fått nyanställa många bud för att klara efterfrågan.
Antalet restauranger i Uppsala man samarbetar med har fördubblats det senaste året och idag arbetar man ihop med fler än 150 Uppsala-restauranger.

– För oss har det varit en ökad efterfrågan både vad gäller matkassar, men också efter våra lådor med frukt och grönt. Vi har sett upp till 40 procent ökad försäljning i Uppsala, säger försäljningschefen Rachel Seow Sosa på Årstiderna till unt.se.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil