Nu ska vinst från öl bidra till rena hav

Nu ska vinst från öl bidra till rena hav
En öl på stranden eller, som här, i sanden. Ocean Beer ska bidra till att rena haven. Foto: Pressbild
Ölmärket Ocean Beer använder vinsten till att rensa bort plast och återställa haven. Den redan flerfaldigt prisbelönta ölen kommer nu till Sverige.

Ölmärket Ocean Beer använder vinsten till att rensa bort plast och återställa haven. Den redan flerfaldigt prisbelönta ölen kommer nu till Sverige.

Ocean Beer har på kort tid introducerats i Spanien, Portugal och Storbritannien och nu står Sverige på tur.
Bakom satsningen står svenskfödda Carolina Manhusen Schwab som numera bor i Madrid.

Ocean Beer är en ekologisk hantverksöl som finns i tre varianter, lager, Ipa och alkoholfri. Märket grundades av tre surfarkompisar från Spanien, Portugal och Sydafrika.

– Vi jobbar för att öka takten i arbetet med att bevara och återställa haven. All vinst från den expanderande ölförsäljningen går till att skydda och rensa haven från plast och annat skräp, berättar Carolina Manusen Schwab som även ör ordförande för Ocean Born Foundation.

– Tack vare den ökade konsumentmakten kan i dag nästan alla göra mer klimatsmarta val för att bidra till ett bättre samhälle. De som väljer Ocean Beer gör ett aktivt val för en bättre och renare havsmiljö, påpekar hon i samband med den svenska lanseringen.

– Rent vatten är en avgörande fråga för hela mänskligheten. Nästan varje vecka kommer nya rapporter om allt skräp som förpestar våra hav. Det är en utmaning för alla i Sverige, Europa och hela världen. Genom Ocean Beer gör vi allt vi kan för att rensa upp och stoppa den här utvecklingen, summerar Carolina Manhusen Schwab.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil