Oh Mungood anlitar två stora grossister

Caroline Nilsson Vd, Oh Mungood. | Foto Kollage, Pressbild
Oh Mungood satsar på distribution till restauranger och satsar stort. Nu tar man draghjälp av två storgrossister, Martin & Servera samt Svensk cater.

Grossisterna Martin & Servera och Svensk Cater blir återförsäljare av Oh Mungood. Produkterna, tillverkade av den näringsrika mungbönan, blir nu tillgängliga att köpas in för majoriteten av landets restauranger och cateringkök, skriver företaget i en pressrelease. 

– Intaget på Martin & Servera och Svensk Cater är otroligt viktigt för oss. Vi ser en enorm potential i att fler restauranger, kedjor och besöksnäring väljer vår produkt. Inte bara för att fler konsumenter kräver det, utan också för att en omställning till mer växtbaserat kräver det, säger Caroline Nilsson som är vd för Oh Mungood. 

– Vi ser att våra produkter passar på allt ifrån den enkla food-truck-menyn till större lunchrestauranger och till finare krogar, tillägger Nilsson.

– Det är såklart ett viktigt ställningstagande som restauranger gör när de väljer att ta in våra produkter. Dels att de är växtbaserade och ekologiska, dels att de är helt utan tillsatser och skamlöst goda. Vi ser att många uteätare har tröttnat på mock meat och halloumi och vill ha något annat. Vi försöker inte efterlikna kött. Vår produkt står på egna ben och passar alla som gillar riktigt god mat, avslutar Caroline Nilsson. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil