Postnord är redo för jul och för Black week

Arkivbild MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Postnord förklarar sig redo inte bara för julhandeln utan även för årets konstruerade konsumtionsfester i form av vad som numera är Black week.

Årets mest intensiva shoppingperiod står runt hörnet och det innebär ökade volymer för Postnord, konstaterar företaget i en pressrelease.
Black Week startar den 20 november med höjdpunkten Black Friday den 24 november, följt av Cyber Monday och julen.

Förra året passerade över en miljon paket Postnords terminaler under Black Weeks toppdygn.
Hur stor e-handeln kommer att bli i år är svårt att förutse, men Postnord har förberett sig med en rad förstärkningar inför Black Week och julhandeln, skriver företaget.

I åtgärdspaketet finns bland annat satsningar på ökade öppettider för kundservice, lördagsleveranser i stora delar av landet, söndagssortering av paket, tillfälliga julombud och fler servicepunkter* än förra året.

– Vi förbereder oss som vanligt väldigt noga. Det är svårare att förutse volymerna än tidigare år på grund av det ekonomiska läget. Konsumenterna kommer dock att vilja hitta bra priser och då blir det fokus på Black Friday, Black Week och Cyber Monday, säger Dovile Radzeviciute, chef för produktion affärsområde Paket.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.