Postnord är redo för jul och för Black week

Arkivbild MostPhotos
Postnord förklarar sig redo inte bara för julhandeln utan även för årets konstruerade konsumtionsfester i form av vad som numera är Black week.

Årets mest intensiva shoppingperiod står runt hörnet och det innebär ökade volymer för Postnord, konstaterar företaget i en pressrelease.
Black Week startar den 20 november med höjdpunkten Black Friday den 24 november, följt av Cyber Monday och julen.

Förra året passerade över en miljon paket Postnords terminaler under Black Weeks toppdygn.
Hur stor e-handeln kommer att bli i år är svårt att förutse, men Postnord har förberett sig med en rad förstärkningar inför Black Week och julhandeln, skriver företaget.

I åtgärdspaketet finns bland annat satsningar på ökade öppettider för kundservice, lördagsleveranser i stora delar av landet, söndagssortering av paket, tillfälliga julombud och fler servicepunkter* än förra året.

– Vi förbereder oss som vanligt väldigt noga. Det är svårare att förutse volymerna än tidigare år på grund av det ekonomiska läget. Konsumenterna kommer dock att vilja hitta bra priser och då blir det fokus på Black Friday, Black Week och Cyber Monday, säger Dovile Radzeviciute, chef för produktion affärsområde Paket.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil