Reakunder håller hårdare i plånboken

Foto MostPhotos
Mest svart för Black Friday, Black Week och Black November. Entydiga uppgifter visar att svenska konsumenter håller hårt i plånboken trots rabatter.

Den första konstruerade köporgien Black Friday har fått syskon i Black Week och Black November.
För handeln har de blivit tillfällen att sälja extra till verkligt eller icke verkligt rabatterade priser redan innan julhandeln.

Men preliminära siffror från jämförelsesajten Prisjakt och finansbolaget Svea bank pekar att omsättning under de tre marknadseventen nu minskar.

Enligt Svea bank minskade e-handelsförsäljningen under Black Friday med 12 procent och Black Week såg ett minus på 9,5 procent.
Enligt Prisjakt låg rabatterna i genomsnitt på 21 procent, men det har alltså inte räckt för att få konsumenter att spendera mer.

Trenden med en nedgång i denna uppsättning av tre nyanser av svart är heller inte bara svensk.
Nyhetsbyrån Reuters rapporterar om nedgång även i hemlandet USA.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil