Reakunder håller hårdare i plånboken

Foto MostPhotos
Mest svart för Black Friday, Black Week och Black November. Entydiga uppgifter visar att svenska konsumenter håller hårt i plånboken trots rabatter.

Den första konstruerade köporgien Black Friday har fått syskon i Black Week och Black November.
För handeln har de blivit tillfällen att sälja extra till verkligt eller icke verkligt rabatterade priser redan innan julhandeln.

Men preliminära siffror från jämförelsesajten Prisjakt och finansbolaget Svea bank pekar att omsättning under de tre marknadseventen nu minskar.

Enligt Svea bank minskade e-handelsförsäljningen under Black Friday med 12 procent och Black Week såg ett minus på 9,5 procent.
Enligt Prisjakt låg rabatterna i genomsnitt på 21 procent, men det har alltså inte räckt för att få konsumenter att spendera mer.

Trenden med en nedgång i denna uppsättning av tre nyanser av svart är heller inte bara svensk.
Nyhetsbyrån Reuters rapporterar om nedgång även i hemlandet USA.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil