Rusta storsatsar på sin e-handel

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Varuhusen står fortfarande i centrum för Rusta som idag har över 100 varuhus runt om i Sverige.
Fram tills nu har man digital främst använt sitt Rusta.com som en kanal förmarknadsföring där man lyft kampanjer och hänvisat till de fysiska varuhusen.

Nu har man rustat upp sajten och gjort det till mer av ett online-varuhus, skriver kedjan i ett pressmeddelande.
Bland annat har man en ny och förbättrad sökfunktion.

– Beslutet att satsa på e-handel var en effekt av pandemin. Under pandemin hade vi mycket hemleveranser, vilket uppskattades av kunderna. Hemleveranserna beställs oftast via hemsidan och beslutet att satsa mer helhjärtat på e-handeln blev därmed naturligt, kommenterar Rickard Davebo hos Rusta.

– Vi vill genom e-handel förenkla köpprocessen och bredda målgruppen. Vi har 3,1 miljoner besökare på rusta.com i månaden och 4,5 miljoner medlemmar i vår kundklubb. Det är dem vi vänder oss till med vår nya e-handel. Samtidigt förenklar vi för personer som har långt till ett Rusta-varuhus att kunna ta del av vårt stora utbud, tillägger Rickard Davebo.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.