Säljer personuppgifter mot 20 dollar betalt

20 dollar för kundernas uppgifter i USA | Foto Pexels
I en ny men liten amerikansk undersökning säger 70 procent av de svarande att de är beredda att säja sina personuppgifter för 20 dollar.

Om frågan är om man skulle kunna betala för en rabattkod med sina personuppgifter, så är svaret ”ja”.
I vart fall i en liten amerikansk undersökning, gjord av Tinuiti med 1 000 svarande i USA.

Där säger nämligen 73 procent att de kan tänka sig att lämna ifrån sig sina personuppgifter om belöningen för att göra det är en rabattkod på 20 dollar eller mer.
En av förklaringarna är kanske att en majoritet – 52 procent – av de svarande anser att det ändå inte finns någon personlig sekretess på nätet.

Det finns fler resultat att begrunda i undersökningen. 64 procent av de 1 000 svarande säger till exempel att de lämnar ifrån sig sin e-postadress för rabattkoden.
31 procent är beredda att uppge sitt fullständiga namn för samma belöning.

Sedan sjunker det till att 23 procent är villiga att lämna sitt telefonnummer och att endast 16 process är beredda att lämna hemadressen.
Noterbart är ändå att endast 27 procent säger att de inte vill dela sina personuppgifter för motsvarande belöning.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil