Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Eldorado satsar på Instagram

Varumärket Eldorado satsar nu på Instagram. Man gör det genom Instagram-effekter och genom att lansera ett antal egna filter. Ambitionen är att nå fler millennials.

För en vecka sedan lade Eldorado upp sitt första Instagram-filter.
Användarna blev slumpmässigt tilldelade någon av Eldorados mest populära varor.

I dagsläget har fler än 200 000 personer exponerats för filtret, skriver reklambyrån.
Drygt 20 000 unika konton har använt sig av det.

– Eldorado har kommit att bli ett varumärke som millennials tycker är kommunikativt intressant till följd av att vi är snabba på att hoppa på samtida trender, så även i det här fallet, anser Emma Töpel Hanson hos Axfood.
– Vi har inte marknadsfört det första filtret annat än organiskt från Eldorados egen Instagram-kanal, vilket är ytterligare ett bevis på att en bra idé alltid kommer att kunna stå på egna ben, tillägger hon.

Nu lanserar Eldorado nästa steg i kampanjen – ett ytterligare filter på Instagram där användarnas ansikten klipps in i Eldorados ”mikropop” som börjar poppa när man filmar.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

Annons

Slappna av i en minut.

Läs mer här.

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.