Eldorado satsar på Instagram

Varumärket Eldorado satsar nu på Instagram. Man gör det genom Instagram-effekter och genom att lansera ett antal egna filter. Ambitionen är att nå fler millennials.

För en vecka sedan lade Eldorado upp sitt första Instagram-filter.
Användarna blev slumpmässigt tilldelade någon av Eldorados mest populära varor.

I dagsläget har fler än 200 000 personer exponerats för filtret, skriver reklambyrån.
Drygt 20 000 unika konton har använt sig av det.

– Eldorado har kommit att bli ett varumärke som millennials tycker är kommunikativt intressant till följd av att vi är snabba på att hoppa på samtida trender, så även i det här fallet, anser Emma Töpel Hanson hos Axfood.
– Vi har inte marknadsfört det första filtret annat än organiskt från Eldorados egen Instagram-kanal, vilket är ytterligare ett bevis på att en bra idé alltid kommer att kunna stå på egna ben, tillägger hon.

Nu lanserar Eldorado nästa steg i kampanjen – ett ytterligare filter på Instagram där användarnas ansikten klipps in i Eldorados ”mikropop” som börjar poppa när man filmar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil