Sibylla firar 90 år med två gånger Borg

Två generationer Borg | Foto Pressbild Sibylla
Sibylla firar sitt 90-årsjubileum och gör det med en Smash star, en burgare man lanserar med legendaren Björn Borg och sonen Leo Borg som dragplåster.

90 år från starten 1932 och naturligtvis tänker Sibylla markera den milstolpen.
Det gör man med en ny burgare där man hyrt in tennislegendaren Björn Borg till lanseringen.

– En riktigt god burgare, känns självklart för mig att göra det här, Sibylla fanns ju där redan när jag nötte tennis mot garagedörren, anses Björn Borg Borg säga i reklamen.

Sibylla har serverat korv, burgare och annat under 90 år och vill nu markera närvaro på ännu ett plan genom den stora lanseringen av Smash burger.
– Det blir ett spännande steg och det känns kul att vi som är det svenska originalet blir först av de stora snabbmatskedjorna att ta klivet längst fram i produktutvecklingen av burgare. Det är ett fokuserat och hårt arbete bakom lanseringen, det är många delar som funka innan man rullar ut en helt ny produkt på 140 restauranger, säger Per Stenlund, tf vd för Sibylla.– Jag kanske inte var mest känd för min smash, men nog fanns det tillfällen där även den satt. Att samarbeta med Sibylla känns väldigt bra, de är verkligen originalet som jag växt upp med. Det är mer än en gång som jag käkat på Sibylla genom decennierna, säger Björn Borg som har sällskap av sonen Leo i kampanjen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil