Stacky’s expanderar till fler butiker

Foto Pressbild
Stacky's tar nu steget in i fler butiker genom att lansera sina produkter i ett 30-tal ICA-butiker över hela Sverige, tack vare ICAs nya ImpactX-initiativ. Sedan Stacky's start valde de att undvika dagligvaruhandeln på grund av kravet på ett etablerat varumärke och stora resurser för att lyckas där.

Istället har de fokuserat på direktförsäljning via nätet samt på offentlig sektor och kedjekunder.

Grundtanken bakom Stacky’s affärsstrategi är enkel – genom engagemang kan man skapa en bra och återkommande affär. De har lyckats med detta gentemot konsumenter och offentliga aktörer, med närvaro i cirka 50 kommuner över hela landet.

När ICAx kontaktade Stacky’s i slutet av förra året och förklarade att handlarna i deras ImpactX-initiativ har ett tydligt incitament att driva förändring och försäljning, såg Stacky’s det som en rätt tidpunkt att ta sina populära produkter till dagligvaruhandeln, säger Stefan Olsson, en av Stacky’s grundare.

De första produkterna som lanseras på ICA-butikerna är Stacky’s färs och köttbullar i små förpackningar, vilket gör det enkelt att prova på produkterna samtidigt som det minskar matsvinnet. Produkterna är tillverkade av svenska råvaror och är helt fria från tillsatser.

Den mångsidiga färsen kan användas till en rad olika rätter, såsom bolognese, tacos, dumplings, och kålpudding, medan köttbullen, som är en hybridprodukt gjord av hälften Stacky’s färs och hälften skånska Bjärefågel, nu finns tillgänglig både på restauranger och i butiker.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil