Svenska män grillar med självförtroende

Männen grillar tydligen med högt självförtroende | Foto: Arkivbild, Pexels.
En färsk rapport visar vad väl ingen klassar som en nyhet – svenska män har högt självförtroende vid grillen. Avslöjandet kommer från Netonnet.

Grillsäsongen är hett efterlängtad för många svenskar och intresset för grillning är stort. En färsk undersökning har tittat närmare på hur de svarande grillar, vårt självförtroende vid grillen och hur ofta vi använder den under sommaren. Och dessutom jämfört med våra norska grannar – vad förenar och vad skiljer våra grillvanor åt? 

Undersökningen har gjorts av Yougov på uppdrag av Netonnet och den främsta icke-nyheten, utifrån vad vi väl alla hävdat länge, är att män skattar sin grillförmåga högre än vad kvinnor gör.
De svarande som bor i norra Sverige grillar mer än de som bor i övriga landet, kolgrillen är de flestas favorit och de yngre driver på trender som pizzagrill och rökgrill.

– Vi har tittat närmare på grillvanor i både Sverige och Norge och det finns faktiskt några saker som skiljer oss åt, även om vi som folk betraktar oss som ganska lika. Vi har bland annat bett svenskar och norrmän att betygsätta hur bra de är på att grilla. Här ges en bild av vem som har bäst självförtroende med grillutrustningen – och där hamnar svenskar en bit framför norrmän, säger Teddy Thor, affärschef hos Netonnet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil