Veg of Lund lanserar i Schweiz

Foto Pressbild
Från och med mars 2023 inleder Migros försäljningen av produkten DUG i Schweiz.

Migros är Schweiz’ största livsmedelskedja och har för sin lansering lagt en order på Veg of Lunds tre varianter av den växtbaserade potatisdrycken till ett ordervärde om ca 59 000 euro.

Migros är Schweiz’ största livsmedelskedja med sammanlagt 626 matbutiker i landet. Majoriteten av dessa butiker kommer att sälja DUG från och med mars månad. ”Det är mycket glädjande att Migros väljer att lansera DUG. De har en stark marknadsposition i Schweiz och att vår dryck kommer att säljas i 486 av deras butiker betyder att vi har en stor möjlighet att nå många nya konsumenter.

-Vi bedömer att de tre länderna Tyskland, Österrike och Schweiz, tillsammans DACH, kan bli ett bra komplement till våra etablerade marknader Sverige och Storbritannien, säger Fredrik Carling, verkställande direktör på Veg of Lund.

-Vi ser fram emot att lansera DUG i 486 av våra butiker från och med mitten av mars. Vi ser DUG som ett bra tillskott till Migros kontinuerliga expansion inom växtbaserade drycker, säger Thomas Hirt, inköpschef för mejeriprodukter Migros.

Veg of Lund har nyligen startat produktion vid en kontraktstillverkare i norra Tyskland som kan leverera till marknader i norra Europa.

-Med Migros följer vi vår strategi att lansera med ledande, kvalitativa aktörer som positionerar Veg of Lunds produkter som del i nästa generation växtbaserade livsmedel. Med en framgångsrik lansering finns förutsättningar för fler ordrar. Den breda och betydande lansering som planeras av Migros vittnar om DUG-konceptets relevans och möjlig­heter och stärker vår satsning på internationell expansion, avslutar Fredrik Carling.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil