Nytt, stort – och sista?

Ett nytt handelsområde – Läreda – lägger man just nu grunden till i skånska Hässleholm. | Foto av Leif Ingvarson
Ett nytt handelsområde i Hässleholm – och det kan vara det sista man bygger på länge, tror Johnny Erlandsson, Fatema, som exploaterar det nya området.

Ett nytt handelsområde – Läreda – lägger man just nu grunden till i skånska Hässleholm.
Elgiganten, Biltema, Jysk och Willys ska etablera sig där och dessutom blir Biltema granne till detta nya köpcentrum.

Ambitionen är att man ska kunna inviga den första delen av området i slutet av februari 2021 och att hela handelsplatsen ska ha öppnat under senvåren nästa år, enligt lokaltidningen Kristianstadsbladet.

Famera är bolaget som exploaterar den nya handelsplatsen och dess majoritetsägare, Johnny Erlandsson, ser Willys som den viktigaste delen i satsningen.
– En handelsplats måste innehålla livsmedel. Det är hjärtat i en sådan här verksamhet, säger han till tidningen.

Egentligen skulle företaget TK Development ha utvecklat området men man hoppade av vilket gav Famera chansen.
– Axfood, som vi har goda relationer med, ringde och ville att vi skulle ta över projektet. Det kom lite flygande i knät på oss. Om Willys gjort hemläxan och bedömt marknadsläget, så är det nästan gott nog för oss, säger Erlandsson till Kristianstadsbladet.

Däremot tror han inte på några nya stora satsningar när det gäller köpcentrum och handelsplatser.
– För fem år sedan hade vi maxat antalet kvadratmeter och byggt till brädden. Då existerade inte begreppet butiksdöd. Det här är nog den sista handelsplatsen vi bygger i närtid, analyserar Erlandsson i lokaltidningen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

För stora skulder – ny e-handlare i konkurs

Skylark är bolaget bakom work- och streetwear-butiken Sivletto på Hötorget i Stockholm.Ägarna Roger Sundström och Fredde Martins har även drivit e-handel via plattformen Sivletto.com. Nu

Dålig kunskap om fysisk aktivitet

Sedan drygt ett år tillbaka finns officiella svenska riktlinjer kring fysisk aktivitet. Men endast tre av tio i en ny undersökning vet hur mycket man ska röra på sig.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil