Willys växlar upp Satsar i Alvesta

Foto Pressbild
Willys satsar i Alvesta. Nu är det klart att man växlar upp sin Willys hemma till en stor Willys-butik som ska öppna 2024 eller 2025.

Willys hemma i Alvesta är en populär butik – så populär att kedjan nu vill flytta till större lokaler och göra om butiken till en stor Willys-butik, skriver kedjan. 
Avtal är tecknat med Famera Fastigheter om att hyra nya lokaler på andra sidan järnvägen. Siktet är inställt på att butiken ska öppna under 2024-2025.   

Planen är att Famera Fastigheter uppför en ny fastighet där Willys blir hyresgäst. 
Det blir en modern butikslokal med gott om parkeringsmöjligheter i anslutning till butiken och även god tillgänglighet för de som cyklar eller går till butiken, påpekar man. 

Närheten till Resecentrum är ytterligare ett plus.
– Vi tror att det blir väldigt positivt för Alvesta att få in en stor, modern matbutik med ett bra sortiment och låga priser i centrum. Det blir mer att välja på, större utbud och också en press på priserna. Vi tror att det kan bidra till att fler handlar på hemmaplan, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

I dag finns en Willys hemma-butik på Värnamovägen i Alvesta. Efter flytten blir den nya butiken i stället en Willys, och kommer att vara mer lik de två Willysbutikerna som finns i Växjö. 

Jämfört med den befintliga Willys hemma-butiken blir butiksytan i den nya butiken nästan den dubbla mot idag och sortimentet blir större.
Satsningen innebär också att det blir fler arbetstillfällen. Ytterligare ett 20-tal medarbetare rekryteras till butiken.Byggnationen förutsätter en detaljplaneändring och tidplanen är preliminär till dess att övriga tillstånd, till exempel bygglov, är klara.
I dagsläget är planen att butiken ska öppna under 2024 eller 2025.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil