100% Helg med Schysst Käk och Coca-Cola

Amir Kheirmand, vd och grundare Schysst käk | Foto Adam af Ekenstam/Pressbild
I en färsk kampanj som inleddes på internationella pizzadagen den 1 januari sprider Schysst Käk och Coca-Cola helgfeeling över hela Sverige. Den gemensamma kampanjen, betitlad "100% Helg," kommer att omfatta TV, sociala medier, utomhusreklam, influensersamarbeten och synas i över 500 butiker under hela januari.

Schysst Käks Commercial Manager, Alex Kheirmand, säger att kombinationen av Hemmakebab och Coca-Cola Zero Sugar representerar den ultimata helgupplevelsen till ett förmånligt pris. Kampanjen, skapad internt av Schysst Käk i samarbete med Coca-Colas marknadsteam, strävar efter att på ett lättsamt sätt påminna människor om hur de kan skapa en 100% helg hemma till ett schysst pris.

”Vi ville fånga en härlig 90-talskänsla och låta 100% helg ta plats. När du tar en slice kebabpizza och en zip Coca-Cola är det 100% helg – inte 20, 30, 70 eller 99, utan 100%,” förklarar Michael Dupé, Design Director på Schysst Käk.

Schysst Käk, en av Sveriges snabbast växande livsmedelsföretag, förväntas servera cirka 12,5 miljoner portioner Hemmakebab runt om i landet i år, oftast i kombination med Coca-Cola Zero Sugar.

Isabella Zeylon, Senior Marketing Manager på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige, poängterar att de två varumärkena och målgrupperna naturligt kompletterar varandra, vilket gör den gemensamma kampanjen självklar. Särskilt i dessa tider, då många söker efter alternativ för att skapa restaurangupplevelser hemma, strävar de efter att göra det enkelt att skapa en schysst helgmåltid.

”100% Helg” kampanjen, med dess 90-talsvibbar och fokus på att skapa den ultimata helgupplevelsen, förväntas fånga uppmärksamheten hos en bred publik genom TV, digitala plattformar och butiksdisplay.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil