Apoteksgruppens mest säljande produkt

147 procent upp är ingen dålig försäljningsökning. Den kan Apoteksgruppen redovisa för sin öronvårdsprodukt Vaxol under januari i år.

Apoteksgruppen ser en markant försäljningsökning av öronvårdsprodukten Vaxol under januari månad med cirka 147 procent i jämförelse med motsvarande månad förgående år. 
Den branta försäljningsökningen tros vara en effekt av pandemin, skriver företaget i en pressrelease. 

Försäljningsökningen tros vara en effekt av pandemin som lett till ökad användning av hörlurar till följd av hemmaarbete. 
Även det torra och kalla klimatet nu under vinterhalvåret kan vara en bidragande faktor, tror företaget. 

– Att det är just Vaxol som ökat sin försäljning med cirka 147 procent och toppar våra försäljningslistor under januari månad hade vi nog inte kunnat förutse. Detta är ett tydligt exempel på att hemmakontoret med användande av hörlurar och liknande sätter sina spår, säger försäljningsdirektören Nina Wyholt Gradin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil