Apple världens mest värdefulla varumärke

Apple tar första plats | Foto MostPhotos
Amazon är petat från tronen. Nu är det Apple som är etta och Amazon är inte ens tvåa. Den platsen har nämligen Google tagit med Amazon som trea.

2019 tog Amazon positionen som världens mest värdefulla varumärke, enligt Kantar Brandz Most Valuable Global Brands ranking.
Då var det Google som fick maka på sig och dessutom ramlade ned till en tredjeplats bakom Apple.

Nu har det varit turbulens med samma struktur i den nya lista som offentliggörs.
Där förklaras att Apple är världens mest värdefulla varumärke – med Google som tvåa och Amazon som trea.

Amazons varumärkesvärde beräknas till 705 miljarder dollar men det slår Apple med sina 947,1 miljarder dollar och även Google som landar på hyfsade 819,6 miljarder dollar.

Här är tio i topp enligt Kantar Brandz – världens högst värderade globala varumärken
1. Apple 
2. Google
3. Amazon
4. Microsoft
5. Tencent
6. McDonald´s
7. Visa
8. Facebook
9. Alibaba
10. Louis Vuitton

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil