Ny mobiltjänst hos Coop

Det skarpa testet utförs under de kommande veckorna i en butik i centrala Stockholm för att finslipa tjänsten i butiksmiljö. I
 ett nästa steg öppnas lösningen för allmänheten vilket också innebär att fler digitala tjänster som ska stärka Coops kunderbjudande adderas till applikationen.

Med Coops nya självscanningsapplikation kan kunden i ett första steg själv scanna sina varor, betala för dem samt få ett kvitto och en kod för att kunna ta sig ur självutcheckningsområdet.

Möjligheterna med självscanning via mobilen är många och det finns potential att addera fler tjänster och funktioner som skapar mervärde till kunden så som allergiinformation, innehållsförteckning eller den nya unika hållbarhetsdeklarationen, som Coop nyligen presenterade, skriver företaget i en pressrelease idag.

– Sedan i höstas har vi jobbat stenhårt med vårt digitala erbjudande och vi utvecklar kontinuerligt nya smarta lösningar som underlättar våra kunders vardag. Vår nya applikation för självscanning är en lösning som ger oss möjlighet att fortsätta driva mat-Sverige framåt och är ett led i att ytterligare stärka vårt kunderbjudande, säger Coops vd Magnus Johansson.

– Vi ser en stor potential för självscanning med mobilen. När kunden kan scanna och betala själv kan de välja hur mycket tid de vill lägga på olika moment i butiken och i större utsträckning styra sin upplevelse. Just nu är vi i slutfasen av arbetet med vår flaggskepsbutik i Hagastaden Stockholm och där har vi tagit fasta på möjligheten med självscanning via mobil och utformat en butiksupplevelse utöver det vanliga, säger Christian Wijkström som är vd för Coop butiker & stormarknader.

Coops nya applikation för självscanning testas just nu på Coop Sveavägen i Stockholm. Applikationen finns i en första version idag och fler funktioner kommer att adderas framöver. Målet är att öppna applikationen för allmänheten efter sommaren.

Coop presenterar ny tjänst för självscanning med mobil och har stora förhoppningar till den. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

Juridiken i julhandeln

Öppet köp, bytesrätt, ångerrätt… I julhandeln ökar frågorna om juridiken kring julklapparna. Vi reder ut de vanligaste juridiska frågorna tillsammans med Familjens Jurist.

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar Ica kallrökt lax skivad 150 gram. Det gör man efter att ha upptäckt att förpackningen blivit märkt med fel bäst före-datum.

1,3 miljoner paket på ett dygn

1,3 miljoner paket på ett dygn

Det är ett nytt rekord för Postnord. Nästan 1,3 miljoner paket under ett dygn är facit efter senaste Black friday, 25 procent upp gentemot förra året.

Avtal klart för Coops nya centrallager

Avtal klart för Coops nya centrallager

Nu har Coop logistik AB formellt skrivit avtal med kapitalförvaltningsbolaget DWS kring Coops nya centrallager vilket byggs i Eskilstuna logistikpark.

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

Trots konjunkturnedgång och en stark krona anser svenska livsmedelsproducenter att svenska livsmedel ökat i konkurrenskraft under tredje kvartalet.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.