Bolt vill också vara med i matmatchen

Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.
Bolt satsar på dagligvaror. Foto: Pressbild Bolt

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.

Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.

Foodora, Kavall, Vembla, Dingdong och Picsmart är företag som redan gett sig in i marknaden för dagligvaror online. Nu gör Bolt samma analys och det europeiska bolaget som profilerat sig genom att köra hem restaurangmat vill nu även satsa på dagligvaror.

Liksom Foodora har man nu öppnat sin första lagerlokal för dagligvaror, Bolt market, och tanken är att göra en större satsning som man ska rulla ut under 2022.

Att man är tvåa på bollen – där Foodora är etta – är inget problem, säger Bolts Sverige-chef Jonas Sköld till ehandel.se.

Foodora har gjort ett jättebra jobb med att lansera en bra produkt och att skapa en medvetenhet om att man som konsument kan handla dagligvaror på det här sättet. Men liksom vi var tvåa bollen med taxi, när man jämför med Uber, så ser vi också att Foodora har skapat en stor marknad, är Skölds kommentar där.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.