Bolt vill också vara med i matmatchen

Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.
Bolt satsar på dagligvaror. Foto: Pressbild Bolt
Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.

Dagligvaruhandeln har fortfarande en väldigt låg andel e-handel. Det hindrar inte att fler och fler företag ger sig in i fajten om marknaden.

Foodora, Kavall, Vembla, Dingdong och Picsmart är företag som redan gett sig in i marknaden för dagligvaror online. Nu gör Bolt samma analys och det europeiska bolaget som profilerat sig genom att köra hem restaurangmat vill nu även satsa på dagligvaror.

Liksom Foodora har man nu öppnat sin första lagerlokal för dagligvaror, Bolt market, och tanken är att göra en större satsning som man ska rulla ut under 2022.

Att man är tvåa på bollen – där Foodora är etta – är inget problem, säger Bolts Sverige-chef Jonas Sköld till ehandel.se.

Foodora har gjort ett jättebra jobb med att lansera en bra produkt och att skapa en medvetenhet om att man som konsument kan handla dagligvaror på det här sättet. Men liksom vi var tvåa bollen med taxi, när man jämför med Uber, så ser vi också att Foodora har skapat en stor marknad, är Skölds kommentar där.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil