Coop lanserar nytt matkassekoncept

Foto Pressbild
Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

Veckomenyn är namnet på Coops nya matkasse som man menar skapar nya lösningar och gör det utan vare sig krav på prenumeration och bindningstider.

– Vår nya matkasse delar ingredienser mellan recept du väljer och du ser vad varje portion kostar. Ett bra stöd för att leva resurseffektivt. Med bara ett par klick står hela veckomenyn klar, menar Peter Sund, Chef för kundtillväxt och personalisering hos Coop Sverige.

Samtidigt som man kan köpa veckans middagar kan man komplettera sin beställning med varor ur hela butikens sortiment, många av dessa från lokala leverantörer.

– Det nya konceptet är utvecklat från analyser som visar att majoriteten av våra traditionella matkassekunder passade på att handla fler varor samtidigt som de köpte sin matkasse, säger Peter Sund. 

– Vi fick regelbundet önskemål om en mer flexibel matkasse som inte kräver abonnemang eller leverans på en specifik veckodag. Det nya konceptet är helt integrerat med vår ordinarie onlineproduktion med butiksplock vilket gör det möjligt att komplettera med varor från butikens hela sortimentet, berättar Sund.

Recepten i nya Matkassen är ett urval av Coops allra mest populära recept framtagna av Coop provkök. 
Recepten byts ut kontinuerligt och det finns alltid nya recept att välja mellan, ibland utifrån olika teman. 

Matkassen är inställd på tre middagar för fyra personer men kan ändras på såväl dagar som portioner. I dagsläget finns ett 70-tal recept att välja mellan som kontinuerligt uppdateras.

– Vi som jobbat med det här länge vet vikten av att kunna laga enkla och goda recept till vardags. Här kan man välja utifrån sina och familjens smakpreferenser vilket jag hoppas skänker mycket glädje, säger Sara Begner, chef Coop Provkök.

Med Coops nya Matkassen kan man enkelt byta ut och ändra recepten efter egna preferenser, till exempel kampanjvaror, ekologiskt, laktosfritt, förpackningsstorlek eller specifikt varumärke.

– Vi gör det enkelt för våra kunder och medlemmar att hitta sina favoriter till den kommande veckan. Det är lätt att skräddarsy varor till recepten utifrån sina preferenser, butikens erbjudanden och sortiment, sammanfattar Peter Sund.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil