Coop prissänker 100 favoriter till 10 mars

Marie Nygren vd Coop Sverige | Fotograf Magnus Sandberg
Coop sätter medlemmarnas plånböcker i fokus genom att prissänka cirka 100 favoritvaror till och med vecka 10. Åtgärden är en respons på det pågående ekonomiska klimatet.

Coop, en av Sveriges ledande livsmedelskedjor, intensifierar sitt engagemang för medlemmarna genom att genomföra omfattande prissänkningar på ett brett utbud av vardagsfavoriter. Åtgärden sträcker sig över veckorna 5-10 och omfattar produkter som bröd, kakor, köttprodukter, mejerivaror, frysvaror, torrvaror och ekologiska alternativ.

Ekonomiskt Klimat Kräver Åtgärder
Trots antydan om ljusare tider erkänner Coop att den ekonomiska utmaningen kvarstår för många. Prissänkningarna är en del av företagets engagemang för att bekämpa inflationen och underlätta medlemmarnas vardagsekonomi. Marie Nygren, VD för Coop Sverige, poängterar behovet av att arbeta gemensamt för att mildra de påfrestningar som det aktuella ekonomiska klimatet medför.

Breddning av Medlemsbasen
Coop har under de senaste 1,5 åren sett en betydande ökning av antalet medlemmar, där närmare 250 000 svenskar har anslutit sig till kedjan. Det långsiktiga engagemanget för attraktiva medlemspriser, ett hållbart sortiment och relevanta kampanjer har varit avgörande för att locka nya medlemmar. Introduktionen av initiativ som månadsbonus direkt i kassan och möjligheten att planera inköp i förväg har också bidragit till en förbättrad köpupplevelse.

Målinriktade Åtgärder för Medlemmarnas Välstånd
Utöver prissänkningarna presenterar Coop förbättringar som syftar till att ytterligare gynna medlemmarna. Månadsbonusen, som nu kan hämtas direkt i kassan, förväntas vara ett uppskattat tillskott till medlemsförmånerna och ytterligare förhöja köpupplevelsen vid besök i Coop-butikerna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil