Essity utnämnd till branschetta

Linda Edlund, Commercial Director på Essity | Foto Pressbild
Hygien- och hälsobolaget Essity har återigen blivit utnämnt till branschvinnare i kategorin för konsumentvaruföretag i svenska Sustainable Brand Index. Detta visar att Essity uppfattas som det mest hållbara varumärket i sin bransch enligt svenska konsumenter.

Under gårdagskvällen tillkännagavs det att Essity har vunnit branschettan i svenska Sustainable Brand Index för andra året i rad. Detta innebär att Essity anses vara det mest hållbara varumärket inom konsumentvaruföretag enligt svenska konsumenter. Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet, där svenska konsumenter rankar vilka varumärken de uppfattar som mest hållbara. Över 9 000 konsumenter har deltagit i årets studie och bedömt 432 varumärken inom 36 olika branscher.

Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index, betonar Essitys breda ansvarstagande inom både miljömässiga och sociala aspekter. Han noterar särskilt Essitys fokus på inkludering och tillgänglighet, vilket uppfattas positivt av svenska konsumenter.

Essitys syfte och strategi kretsar kring att förbättra människors välbefinnande och främja ett hälsosamt och inkluderande samhälle samtidigt som de minskar sin miljöpåverkan. Genom sina varumärken, såsom Libero, TENA, Libresse, Tork och Leukoplast, strävar Essity efter att främja inkludering, bryta stigmatisering och bidra till grundläggande hygien och komfort. Företaget har också satt ambitiösa mål för att minska sin miljöpåverkan och strävar efter nettonollutsläpp av växthusgaser till 2050.

Linda Edlund, Commercial Director på Essity, uttrycker sin glädje över att Essitys hållbarhetsarbete uppmärksammas och uppskattas av konsumenterna. Hon betonar företagets åtagande för att minska sin miljöpåverkan genom klimat- och cirkularitetsåtgärder samt hållbara innovationer.

Slutsats:
Essity fortsätter att visa ledarskap inom hållbarhet genom att för andra året i rad vinna branschettan i svenska Sustainable Brand Index. Med sitt fokus på inkludering, miljöansvar och etisk verksamhet bekräftar Essity sin position som ett företag som strävar efter att göra positiv skillnad för människor och planeten.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil