Finsk satsning för dyr Nu lägger Kavall ned

Foto Pressbild
Logistikbolaget Kavall lägger nu ned sin satsning i Finland och tvingas konstatera att bolaget har ett tufft ekonomiskt läge över huvud taget.

Om förlusten är drygt nio gånger större än omsättningen är det tufft.
Det behöver man inte kandidera för något ekonomipris för att räkna ut.

Det har heller inte personerna bakom last mile-bolaget Kavall några problem att räkna ut.
En omsättning på 3 miljoner kr och en förlust på 28 miljoner blir en för kostsam offensiv.

Nu lägger man ned den satsning i Finland man gav sig in på.
– Det stämmer. Vi pausar verksamheten tills vidare, bekräftar John Tengberg, vd på Kavall, för Breakit.

Kavall har redan tidigare tvingats säga upp anställda och avbryter nu den verksamhet i Finland man drivit i Helsingfors och Tammerfors.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil