Willys öppnar nytt i Habo

Nu står det klart att Willys kommer att etablera en butik med invigning 2022 i det nya området Kärnekulla i Habo vid Vätterns västra strand.

Den nya butiken ska ligga i anslutning vid Sjogarpsrondellen, vid infarten till Habo i området Kärnekulla. 
Området är det lokala fastighetsbolaget Tositos nya utvecklingsprojekt i samarbete med Habo kommun. 

Den nya Willys-butiken kommer att öppna under 2022 och blir den första verksamheten på Kärnekulla. 
Utöver livsmedelsaffär kommer förskola, skola, idrottshall, radhus och de första bostadsrätterna stå klart under 2022. Det blir en Willys-butik på cirka 3 500 kvadratmeter med bra parkeringsmöjligheter utanför, meddelar Willys.
– Med den nya butiken i Habo stärker vi vår närvaro ytterligare i ett attraktivt och växande område med dess närhet till Jönköping, där många även i kringliggande områden som Habo handlar hos oss, säger Willys etableringschef Tor Gullberg.

Willys kommer att anställa ett 40-tal medarbetare i samband med att den nya butiken ska etableras.

Så här ser området ut där Willys ska öppna en ny butik med invigning under 2022. | Illustration: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.