Jureskogs tar över när Arlanda satsar

Foto Pressbild Jureskogs
Jureskogs tar över och Max får lämna Arlanda när Swedavia gör sin största satsning någonsin inom mat, dryck och shopping.

Swedavia har nu öppnat första etappen av den nya marknadsplatsen på Arlanda.
När allt är klart vid årsskiftet 2024/2025 kommer där att finnas ett 40-tal nya restauranger och butiker på en yta av cirka 11 000 kvadratmeter, skriver R&S Fastfood.

I samband med satsningen har Swedavia sett över sin kommersiella strategi och vill skapa en ”sundare konkurrens” mellan aktuella företag.
– Vi kommer från en situation där vi har haft dominerande aktörer. Vår förhoppning är att vi får in fler aktörer, framför allt inom matsegmentet, och att konkurrensen ökar. Därigenom blir man mer på tårna när det kommer till kvalitet och den prisbild man har, säger Marie Ullmark, affärsområdeschef på Swedavia, till RS & Fastfood.

Ungefär 30 procent av upphandlingarna är klara och det står klart att det blir förändringar i utbudet.
Bland annat kommer Max att försvinna från Arlanda och ersättas av Jureskogs som öppnar sin största restaurang hittills på flygplatsen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil