Kaffe, choklad och brynt smör i höst

Foto MostPhotos
”Smaka på kaffe, choklad och brynt smör i höstens nyheter!” Uppmaningen kommer från Triumfglass som laddar för hösten med nyheter.

Årets stycksaksnyhet Brynt smör, har blivit en storsäljare på glasskartan, skriver Triumfglass som meddelar att lagom tills hösten smyger sig på så kommer den att finnas tillgänglig som flerpack.
– Farbror Arnes flerpack har ökat i försäljning med över 60% från tidigare år och det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda Brynt Smör i flerpack till våra konsumenter, säger Felix Müntzing hos Triumfglass.
– Glassen är en härlig vaniljglass gjord på färsk grädde med brynt smör, doppad i gyllene choklad och karamellcrumbs. 

Triumfglass lanserar även Capuccino som dessertglass i sin 0,5-litersserie.
Smaken kom i kulglassortimentet i våras och blev en favorit under sommaren. Därför lanseras den nu även i dagligvaruhandeln.

Det är en krämig cappucino-gräddglass med kassesås gjord på svensk grädde i fabriken i Sävedalen utanför Göteborg.

Den sista nyheten för hösten för Triumfglass del är att man i serien Gammaldags gräddglass kommer med smaken Krossade chokladlinser – och lovar att den passar lika bra till barnkalaset som framför en film i soffan.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil