Lagerhaus byter vd för att ”nå ny nivå”

Annette Yngveson, ny vd på Lagerhaus | Foto Pressbild
Några tuffa år men nu genererar Lagerhaus vinst. På det följer ett vd-byte som ska ge kedjan den ”kompetens som behövs för att nå nästa nivå”.

Jerker Levin lämnar posten som vd för Lagerhaus men kvarstår som delägare. 
Ny vd blir Anette Yngvesson, som även hon ingår i ledningsgruppen idag.
– Vi behöver Anettes kompetens som kommer kunna ta oss till nästa nivå, säger styrelseordföranden Karl Malmström.

Anette Yngvesson är delägare men kommer närmast från ett jobb som vd för Ntex inrikes AB, ett bolag som tidigare hette Fraktkompaniet.
Nu tar hon över vd-stolen i Lagerhaus istället, med krav och förhoppningar på sig.

– Anettes mer än 25-åriga erfarenhet som ledare och vana vid strategiskt arbete kommer ge oss möjligheten att fortsätta utveckla Lagerhaus till en lönsam verksamhet och ett starkt varumärke, säger styrelseordföranden Karl Malmström i pressmeddelandet.
– Detaljhandeln har levt med stora utmaningar de senaste åren och vi är säkra på att stålbadet för branschen inte är över än. I detta behöver vi Anettes kompetens som kommer kunna ta oss till nästa nivå.

Lagerhaus omsatte förra året drygt 350 miljoner kr. Mest uppmärksammat blev att bolaget – efter förluståret – vände till vinst och levererade en dylikt på 12,6 miljoner kr.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil