Lyckad PR-kampanj gav ny chipssmak

Här är vinnaren i Estrellas PR-kampanj | Foto: Pressbild Estrella

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Nu har Estrella genomfört hela den marknadsföringskampanj som gett ett gott genomslag och dessutom en ny chipssmak i standardsortimentet.

Marknadsföringskampanjen Chipsvalet 2022 har nu avslutats och gav sitt konkreta resultat i att Estrella får en ny smak i sitt standardsortiment i augusti, nämligen Brynt smör & chili.
Det sker efter den sista anhalten i kampanjen, en omröstning bland fem finalbidrag.

Cheddar jalapeño, Brynt smör & chili, Choklad & havssalt, Parmesan & havssalt samt Koriander, sourcream & chili var de fem smaker Estrella lät alla rösta på.

111 542 röster avgavs och segrande smaken Brynt smör & chili tog hem segern med 35,44 procent av rösterna.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.