Nu ska Krav ut på foodtruck-turné igen

Illustration, Pressbild Krav.
Fjolårets foodtruck-turné gav mersmak. Nu ger sig Krav ut på vägarna igen och låter turnén gå till tio studentområden i åtta städer i Sverige.

I år laddar Krav foodtrucken med smakportioner av ekologisk och Krav-märkt frukost tillsammans med flera anslutna livsmedelsföretag, skriver organisationen i en pressrelease. 
Turnén går till tio studentcampus i åtta städer i södra och mellersta Sverige.

Den tre veckor långa foodtruck-turnén startar 29 augusti i Uppsala, och avslutas 13 september i Malmö. 
Redan klockan 9 på morgonen kommer foodtrucken att finnas på plats vid universitets- och högskoleområden i respektive stad. 

Studenter som inte har hunnit med frukost kan då dämpa sin hunger med lite “overnight oats” och en smoothie på äppeljuice, hallon och blåbär.

– Vi vill träffa studenter och berätta om Krav-märkt mat, som är den mest hållbara maten. Vårt märke visar att en vara är producerad på ekologisk grund, utan naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel, dessutom med extra höga krav för biologisk mångfald, mindre klimatpåverkan, djurvälfärd och bättre arbetsvillkor, säger Cecilia Lenbäck, affärsområdeschef livsmedel hos KravTurnén sker i samarbete med tre anslutna livsmedelsföretag. Ett av dem är Axfood, med bland andra butikskedjorna Willys och Hemköp, varumärket Garant och inköpsorganisationen Dagab.

– Krav är den viktigaste märkningen när konsumenter letar hållbara produkter. Därför är det självklart för oss att vara med på denna foodtruck-turné, säger Dagabs säljchef Michael Komada.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil