På stället marsch för Clas Ohlson

Pressbild: Koncernchef Kristofer Tonström, Clas Ohlson
Lästid: < 1 minut
Clas Ohlsons försäljning i juni var oförändrad i jämförelse med motsvarande månad 2021, vilket var lägre än den så kallade marknadens prognoser.

Clas Ohlsons försäljning i juni uppgick till 714 miljoner kr vilket var precis samma nivå som under juni 021.
Den organiska försäljningen minskade med 2 procent, försäljningen online ökade med 6 procent till 87 miljoner kr jämförtm ed i82.

– Marknadsklimatet har varit utmanande med mer avvaktande konsumenter, framförallt i Norge, säger koncernchefen Kristofer Tonström i en kommentar.
– Som tidigare konstaterats startade sommarsäsongen senare än planerat och vi har därför prioriterat att omsätta lager och driva försäljning med väsentligt fler kampanjaktiviteter, fortsätter Tonström som även pekar på att bolagen investerat i marknadsföring för att stärka sin position långsiktigt.

Marknadens kristallkuleskådare hade gissat att den totala försäljningen skulle minska med 0,7 procent (det blev 2) och att onlineförsäljningen skulle öka med 4,4 procent (det blev 6).
Den så kallade marknaden ansåg sig sammantaget besviken och handlade ned Clas Ohlsons aktiekurs något torsdag morgon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil