Samlar in en miljon till Bris

Circle K initierar nu en extrainsatt kampanj för att så snabbt som möjligt samla in en miljon kr till Bris, Barnens rätt i samhället, i coronatider.

Bris har de senaste veckorna märkt av en tydlig ökning av antalet samtal från oroliga barn och ungdomar runt om i landet. Många vuxna är hemma från sina jobb och familjer isolerar sig till följd av coronapandemin, vilket skapar oro bland utsatta barn som upplever att risken för att barn utsätts för våld i hemmet ökar.

Nu tar Circle K ett initiativ genom en extrainsatt biltvättskampanj där målet är att så snabbt som möjligt samla in en miljon kronor till Bris. Med start denna måndag, 4 maj, kan svenska bilförare ännu en gång hjälpa till att bidra till Bris arbete för utsatta barn och ungdomar. För varje biltvätt i något av Circle K:s premiumprogram går 25 kronor oavkortat till Bris.

Bristvätten har genomförts årligen under flera år och senast i december 2019 då den inbringade nästan 2,4 miljoner kr till Bris.
Nu är målet att i den extraordinära situation vi befinner oss i så snabbt som möjligt samla in en ny miljon till Bris.

– Vi har i många år haft ett nära samarbete med Bris och våra medarbetare är mycket engagerade i de initiativ vi gör till förmån för Bris. I den situation som nu råder vill vi göra det vi kan för att barn och ungdomar ska kunna få den hjälp de behöver, säger Maria Philipson hos Circle K Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil