Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter sin expansion med det medlemsbaserade butikskonceptet Snabbgross Club. Under hösten konverteras den befintliga butiken i Umeå till en Club-butik – där både privatpersoner och företag välkomnas att handla direkt från restauranggrossisten.
Med det nya upplägget får Umeåborna möjlighet att handla livsmedel i stora förpackningar till låga priser, ett sortiment som tidigare varit förbehållet professionella restaurangkunder.
– Det känns väldigt kul att expandera vårt butikskoncept Snabbgross Club till ännu fler orter och att snart kunna erbjuda Umeåborna möjligheten att handla på ett nytt sätt, där vi genom vårt butikskoncept erbjuder unika restaurangförpackningar och stora förpackningar till små priser, säger Eva Pettersson, vd för Snabbgross.
Ett koncept för både konsumenter och proffs
Snabbgross har idag 31 butiker i landet, varav tolv är Snabbgross Club. Butiken i Umeå blir den 13:e i raden att konverteras. För privatpersoner krävs ett medlemskap för att kunna handla, det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder får ett kostnadsfritt prova-på-medlemskap i tre månader.
Konceptet riktar sig till matälskare, hemmakockar och stora hushåll som uppskattar volymförpackningar till bra pris, särskilt inför större middagar, högtider eller vardagens matlagning. Fokus ligger på ett brett livsmedelssortiment, utan distraktioner.
För restauranger och företagskunder fungerar butiken som en traditionell Snabbgrossbutik, men med tillgång till exklusiva medlemskampanjer som tidigare bara riktat sig till privatpersoner i Club-konceptet.
Starkt växande medlemsbas
I dagsläget har Snabbgross Club över 135 000 registrerade medlemmar. Ambitionen är att fortsätta expandera till fler orter runt om i Sverige. Förutom Umeå finns Snabbgross Club idag i Danderyd och Gärdet i Stockholm, samt i Södertälje, Skövde, Jönköping, Växjö, Sundsvall, Luleå, Västerås, Halmstad, Karlstad och Eskilstuna.
Med lanseringen i Umeå tar Snabbgross ytterligare ett steg i att göra restauranggrossistens varor tillgängliga för fler – samtidigt som man stärker erbjudandet till befintliga företagskunder i norra Sverige.