Snart premiär för Scandics nysatsning

Foto Pressbild
Scandic satsar på citylägen till lägre pris med nya varumärket Scandic Go. Om tre månader öppnar det första, där Scandic satsar på ekonomisegmentet.

Först ut är Stockholm där bra pris, inbjudande design, smidig självservice samt frukost och varm mat under dygnets alla timmar ska locka gäster till hotellet när de besöker staden.På hotellet kommer gäster att välkomnas av en loungebar med cafékänsla. Där kommer det att säljas frukost, kaffe och varm mat dygnet runt.

Borta är den traditionella frukostbuffén som istället byts ut till en kopp kaffe eller te med ett urval av frukostcroissanter- och smörgåsar samt juicer till ett bra pris, skriver Hotell & Restaurang.

– På Scandic Go kommer du aldrig missa frukosten. För en ny generation av resvana gäster handlar besöket ofta om annat än själva hotellvistelsen. Det ska gå snabbt och smidigt och vara på dina egna villkor, utan att det kostar för mycket. Du vill inte begränsas, varken av satta frukosttider eller olika tjänster inbakat i priset. Scandic Go erbjuder därför det mest väsentliga för ett smart boende för alla de som vill uppleva staden, säger Thérèse Cedercreutz, Chief Commercial Officer på Scandic Hotels Group.

Rummen på Scandic Go kommer ha en ung design, smarta lösningar och fyndiga förvaringsmöjligheter.

Vid första öppningen på Upplandsgatan i Stockholm ligger fokus på dubbelrum. På framtidens Scandic Go-hotell kommer det finnas rum med våningssängar för kompisgänget som vill spendera mer tid på resan tillsammans och samtidigt ha mer pengar kvar i fickan.

Den som vill ta det lugnt kan enkelt koppla upp sig i rummet och strömma underhållning från sin mobil till tv:n. För att göra det enkelt för gäster att packa lätt finns tvättmöjligheter på plats och tygpåsar i återvunnet material.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil