Svegro ska boosta egna varumärket

Oscar Rosdahl, vd för Svegro | Foto Pressbild
Svegro, storproducent av örter och sallat, ska få sitt eget varumärke att växa, i samarbete med en trend- och strategibyrå och en varumärkeskonsult.

Det familjeägda företaget Svegro växer och tar nya kliv. Svegro grundades år 1960 med idéen att ge stockholmarna lokalt odlade, högkvalitativa grönsaker. 
Svegro är idag Sveriges ledande producent av färska örter och sallat, med ekologisk odling på Färingsö utanför Stockholm i en modern och hållbar växthusanläggning. 

Nu lägger man i en extra växel för att utveckla varumärket Svegro. För ändamålet har man engagerat trend- och strategibyrån Hint och varumärkeskonsulten Jörgen Andersson.
Arbetet ska mynna ut i en ny strategisk plattform med både visuell och språklig identitet samt möjligheter för framtida utveckling, skriver företaget. 

– Svegro vill skapa svenska gröna smaker i världsklass. Vi vill vara med och driva den svenska självförsörjningen, bidra till hållbar matglädje och skapa värde, bland annat genom att lyfta underutvecklade kategorier. För att lyckas krävs tydliga insikter, en produktion i världsklass och ett starkt varumärke. Med hjälp av våra partners vill vi lyfta blicken än mer och få in nya perspektiv, säger Oscar Rosdahl som är vd för Svegro.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil