Svenska kaffekedjan Fogarolli prisad

Foto Pressbild
Fogarolli har tilldelats "Special Award for Resilience" vid European Franchise Awards 2022, ett av fem priser som delades ut under galan i Bryssel.

Priset är ett av fem priser som delades ut under den stora galan i Bryssel under måndagskvällen.  
– Vi är naturligtvis jätteglada och stolta över det här fina priset. Det betyder otroligt mycket för oss och för alla våra engagerade franchisetagare. Samtidigt är det en belöning för de snabba förändringar som vi i hela kedjan tvingades till under pandemins alla utmaningar, säger Sebastian Ryberg som driver Fogarolli tillsammans med sin fru Cristina Fogarolli.

– Att tilldelas det här priset i konkurrens med de bästa franchiseföretagen i Europa känns lite som att vinna Champions League i fotboll. Det visar också på den styrka som finns i en väl fungerande franchiseorganisation, där alla tillsammans vill dela med sig av idéer och erfarenheter för att snabbt kunna ställa om och anpassa sig till helt nya förutsättningar på marknaden, summerar Ryberg.

– Vi drabbades inledningsvis väldigt hårt av Covid 19 men lyckades snabbt att utveckla nya affärsområden och är idag starkare än någonsin. Vi startade Fogarolli med en bra idé om gott kaffe och en röd mopedbil 2006. Idag är vi 70 mobila enheter i fyra länder, fördelade på 45 franchisetagare, med en bra idé som inte bara överlevt, utan även utvecklats under en pandemi, säger Sebastian Ryberg.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil