Västerbottensost – mest omtalad

Västerbottensost är Sveriges mest och bäst omtalade varumärke i dagligvaruhandeln, enligt Yogov som rankar vår syn på varumärken. Flera gånger de senaste åren med Västerbottensost i topp.

När Yougov nu undersökt de varumärken i svensk dagligvaruhandel som de svarande hört mest positivt om placerar sig Västerbottensost som etta.
– Att Västerbottensost fått denna fina utnämning skapar en otrolig stolthet och arbetsglädje för alla oss medarbetare och våra norrländska mjölkbönder. Det är vi oerhört tacksamma för, säger Maria Forsner som är varumärkesansvarig för Västerbottensost.

Västerbottensost har en lång och mytomspunnen historia med anor ända sedan 1872 då mejerskan Ulrika Eleonora Lindström skapade receptet. Efter det har generationer av ostmästare fört hantverket vidare.
Än idag tillverkas Västerbottensost enligt samma hemliga recept på mejeriet i Burträsk.

Yougovs brandindex mäter både svenska och internationella varumärken och de senaste årn har Västerbottensost placerat sig i topp i flera av Yougovs mätningar.
Det har till exempel handlat om Sveriges bäst rekommenderade varumärke, Sveriges mest positivt omtalade varumärke och Sveriges starkaste varumärken.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil