Wellibites satsar med nytt utseende och sälj

Wellibites satsar med nytt utseende och sälj
Nya framtoningen och förpackningarna ska bidra till att Wellibites fortsätter öka. Foto: Pressbild Wellibites
Efter ett mycket bra 2020 satsar Wellibites med nyttigt godis på att 2021 ska bli ännu bättre och att man ska nå ännu fler med sitt sortiment.

Efter ett mycket bra 2020 satsar Wellibites med nyttigt godis på att 2021 ska bli ännu bättre och att man ska nå ännu fler med sitt sortiment.

Under 2020 har svenska Wellibites ökat försäljningen av sitt svensktillverkade godis, profilerat som hälsosamt, kraftigt.
Nu tar man sats för att 2021 ska bli än mer framgångsrikt och gör det bland annat med ny logotype.

– Människor vill äta hälsosamt samtidigt som godissuget ökar. Det skapar perfekta förutsättningar för Wellibites, menar bolagets grundare och vd Sara Serray.
Som utbildad apotekare ser hon att de här trenderna ska gå utmärkt att kombinera.
– Alla ska kunna njuta av gott godis. Därför är Wellibites fritt från socker, gluten och palmolja. Det är även veganskt, vitamin- och mineralberikat och producerat i Sverige med naturliga färger och smaker, påpekar hon.

Ambitionen för 2021 är att minst fördubbla företagets omsättning. Vägen går bland annat via ny logga och ny påsdesign.
– Alla som provar Wellibites älskar smaken och med den nya förpackningsdesignen kommunicerar vi ännu tydligare att det här är ett supergott godis. Det gör att fler kommer att upptäcka oss, tror Sara Serray.

De nya påsarna rullas ut i butik under januari och februari. Dessutom blir de synliga hos en helt ny återförsäljare då Reitan (Pressbyrån och 7-Eleven) tar in Wellibites i sitt sortiment från vecka 7.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil