Wellibites satsar med nytt utseende och sälj

Wellibites satsar med nytt utseende och sälj
Nya framtoningen och förpackningarna ska bidra till att Wellibites fortsätter öka. Foto: Pressbild Wellibites
Efter ett mycket bra 2020 satsar Wellibites med nyttigt godis på att 2021 ska bli ännu bättre och att man ska nå ännu fler med sitt sortiment.

Efter ett mycket bra 2020 satsar Wellibites med nyttigt godis på att 2021 ska bli ännu bättre och att man ska nå ännu fler med sitt sortiment.

Under 2020 har svenska Wellibites ökat försäljningen av sitt svensktillverkade godis, profilerat som hälsosamt, kraftigt.
Nu tar man sats för att 2021 ska bli än mer framgångsrikt och gör det bland annat med ny logotype.

– Människor vill äta hälsosamt samtidigt som godissuget ökar. Det skapar perfekta förutsättningar för Wellibites, menar bolagets grundare och vd Sara Serray.
Som utbildad apotekare ser hon att de här trenderna ska gå utmärkt att kombinera.
– Alla ska kunna njuta av gott godis. Därför är Wellibites fritt från socker, gluten och palmolja. Det är även veganskt, vitamin- och mineralberikat och producerat i Sverige med naturliga färger och smaker, påpekar hon.

Ambitionen för 2021 är att minst fördubbla företagets omsättning. Vägen går bland annat via ny logga och ny påsdesign.
– Alla som provar Wellibites älskar smaken och med den nya förpackningsdesignen kommunicerar vi ännu tydligare att det här är ett supergott godis. Det gör att fler kommer att upptäcka oss, tror Sara Serray.

De nya påsarna rullas ut i butik under januari och februari. Dessutom blir de synliga hos en helt ny återförsäljare då Reitan (Pressbyrån och 7-Eleven) tar in Wellibites i sitt sortiment från vecka 7.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Snacksa med GØL truffle och parmesan

GØL Salami snacks är en favorit hos många, då snacksen passar till så många olika tillfällen. Oermotståndligt goda både som ett mellanmål i farten eller

Inga skolungdomar släpps in skoltid

Skolungdomar är inte längre välkomna hos Coop i Bengtsfors efter återkommande snatterier. Butikens ledning ser sig nödgad att ta beslutet.

Arla räddar tre ton mat om dagen

Arla har räddat närmare 1 800 ton mat sedan början av 2021 och inför Internationella matsvinnsdagen vill man nu sporra fler att minska svinnet.

Svenska kaffekedjan Fogarolli prisad

Fogarolli har tilldelats ”Special Award for Resilience” vid European Franchise Awards 2022, ett av fem priser som delades ut under galan i Bryssel.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil