Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

HVO för alla transporter av råvaror

Kiviks Musteri tar ett betydande steg mot hållbarhet genom att övergå till HVO-bränsle för sina tankbilar, vilket drastiskt minskar företagets koldioxidutsläpp. Denna förändring började den 1 maj och är ett viktigt steg i företagets övergripande miljöstrategi.

Fortsätt att läsa »

Grillar in sommaren med Coop

Mästerkocken Stefan Ekengren tar grillningen till nästa nivå i en serie sociala mediefilmer med Coop. Med fokus på enkelhet och kreativitet visar Ekengren hur man använder kött och säsongens grönsaker för att skapa smakrika grillrätter.

Fortsätt att läsa »

Expanderar med ny restaurang

Den svenska salladspionjären Picadeli har öppnat sin senaste restaurang i Gårda, Göteborg. Med detta steg fortsätter Picadeli att erbjuda hälsosam snabbmat till fler kunder, med fokus på fräscha råvaror och innovativa koncept.

Fortsätt att läsa »

Sätter hundar i huvudrollen

Doggy lanserar en ny varumärkeskampanj som betonar hundens roll som en del av familjen sedan 1903. Kampanjen, utformad tillsammans med SRC, fokuserar på att stärka banden med målgruppen och förtydliga varumärkets historia och kärlek till hunden.

Fortsätt att läsa »

GroGro lanserar ny havregröt

GroGro tar nästa steg i sitt sortiment genom att introducera en tredje havregröt med en spännande kombination av smaker. Den nya gröten, med persika, äpple, torkad aprikos, kokosmjölk och kanel, är en krämig smakbomb som har blivit en favorit hos både föräldrar och barn.

Fortsätt att läsa »

Planerar att sluta sälja cigaretter

Pressbyrån och 7-Eleven tar ett stort steg mot att främja hälsa och hållbarhet genom att fasa ut försäljningen av cigaretter. Beslutet innebär att företagen strävar efter ett totalt försäljningsstopp av cigaretter på sikt.

Fortsätt att läsa »

Svenskarna fikar för fullt

Den senaste rapporten från Fairtrade Sverige avslöjar att svenskarna fortsätter att njuta av sin fikakultur, men samtidigt växer oron för framtiden när det gäller tillgången till kaffe. Även om fikandet är en kär del av svenska vanor, växer medvetenheten om de utmaningar som råvarorna står inför.

Fortsätt att läsa »

Stor konkurrens i butikstävlingen

Intresset för Dagligvarugalans senaste kategori, ”Årets äggavdelning”, är betydande. Juryordföranden Jan Ahmadi uttrycker sin stolthet och glädje över det stora engagemanget och det stora antalet nomineringar som redan har kommit in.

Fortsätt att läsa »

Tar helhetsgrepp kring grillkorven

För tredje året i rad satsar Lithells stort för att lyfta sitt grillkorvssortiment inför sommaren. Med konceptet ”Alla gillar korv – alla grillar korv” och introduktionen av Tacogrillkorv väntas företaget fortsätta sin framgångsrika trend med ökad försäljning av grillkorv.

Fortsätt att läsa »

Grandiosa utmanar hämtpizzan

Grandiosa lanserar sitt koncept ”Hela Sveriges hempizza” med en rad förbättringar för att utmana traditionell hämtpizza. Med fokus på hög kvalitet, svenska råvaror och förbättrade smaker relanseras nu delar av Grandiosas sortiment.

Fortsätt att läsa »

Arlas hållbarhetsersättning belönas

Arlas innovativa hållbarhetsersättning, som ger incitament för klimat- och hållbarhetsomställning för mjölkbönder, har utmärkts med Svensk Kooperations pris för kooperativ utveckling år 2024. Genom att premiera både nuvarande och framtida åtgärder för att minska klimatutsläpp.

Fortsätt att läsa »

100 stationer med supersnabbladdning

OKQ8 och Skellefteå Kraft går i täten för hållbar elbilsladdning i Sverige genom att öppna supersnabbladdare på 100 stationer, från Vittangi i norr till Trelleborg i söder. Med siktet inställt på att installera totalt 800 laddpunkter på 300 OKQ8-stationer senast 2026.

Fortsätt att läsa »

Coop testar självskanning med Swish

Livsmedelskedjan Coop tar ett stort steg in i framtidens betalningslösningar genom att testa självskanning med Swish. Efter en lyckad intern testperiod hos Jula är det nu Coops tur att erbjuda den innovativa betaltjänsten på deras kontor i Solna.

Fortsätt att läsa »

Coops medlemmar slår rekord

Under 2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord när det gäller antalet bokade tågresor för sina medlemspoäng. Samarbetet med SJ har lett till en ökning på nästan 13 000 resor jämfört med föregående år, vilket innebär en total på 479 105 resor sedan samarbetets början.

Fortsätt att läsa »

Lanserar prenumerationstjänst för företag

Matsmart tar ett steg in i företagsvärlden genom att erbjuda en innovativ prenumerationstjänst som möjliggör för företag att förse sina anställda med hälsosamma och prisvärda snacks under arbetsdagen. Genom ”Sveriges smartaste fika” kan företag enkelt prenumerera på olika storlekar av snackspaket.

Fortsätt att läsa »

Viktiga förebilder i sina närområden

En färsk undersökning visar att unga ser entreprenörer som betydelsefulla för sina närområden. För att uppmuntra fler unga att bli entreprenörer och skapa tryggare samhällen behöver vi öka tillgången på entreprenöriella förebilder redan från skoltiden.

Fortsätt att läsa »

Samarbetar för hållbara förpackningar

Mondi och Scan Sverige går hand i hand för att introducera en ny polypropylen (PP)-baserad mono-materialförpackning, som är utvecklad för återvinning, till Pärsons-varumärket. Denna innovativa förpackning, som lanserades i mars 2024, är avsedd att ersätta icke-återvinningsbara plastförpackningar och innebär ett viktigt steg mot hållbarhet.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024
designpartner: www.simboads.com

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Responsible publisher: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14